Almeerse modellen gezocht



Almere/ Liset van Ravenzwaaij
,,Je kan dan wel nog zo mooi zijn, maar als je niet kunt lopen op een paar hoge hakken houdt het gewoon op'', vertelt Elaine Campbell uit Almere als ze uitlegt naar wat voor meisjes en vrouwen ze op zoek is.
Campbell, modeontwerpster en zelf voormalig model, werkt sinds juni aan een nieuwe lijn en presenteert deze op 17 april in de Kunstlinie.

Voordat het zover is, heeft Campbell echter eerst tientallen modellen in spé uit Almere nodig die in haar creaties (zoals op de foto) de catwalk over willen lopen.



,,Ik zoek modellen vanaf een jaar of achttien'', vertelt de ontwerpster. ,,Wit of bruin, maatje 36 of 42; dat maakt niet uit. De lengte daarentegen is wel belangrijk, 1,70 meter is een vereiste omdat ze op hakken moeten lopen die minstens acht centimeter zijn.''


Om die modellen te vinden, houdt ze op 17 februari een inloop in de Kunstlinie. ,,Iedereen die het ziet zitten, kan een e-mail sturen naar emcampbell11@hotmail.com met een foto en de motivatie en uit alle e-mails maak ik uiteindelijk een selectie van meisjes die langs kunnen komen op de inloop. Daarna volgen ze een training om ze klaar te stomen voor de catwalk.''

Naast de modeshow is Campbell bezig met het opzetten van een nieuw Almeers modellenbureau. ,,Na de show hoop ik dan ook met een aantal meisjes verder te werken en het modellenbureau meer vorm te geven.''

Met zestig creaties in haar nieuwe lijn, van jurken tot pakken, hoopt ze minstens zoveel modellen te vinden. ,,Dat zou ideaal zijn, want dan hoeft niemand zich ten minste haastig om te kleden. Maar ik weet niet of me dat gaat lukken'', lacht ze.

,,De stress achter de schermen bij een modeshow ben ik inmiddels wel gewend, het hoort erbij, maar het zou veel stress schelen als iedereen slechts één creatie hoeft te dragen.''

In Antwerpen heeft Campbell regelmatig haar lijnen kunnen presenteren met behulp van sponsors. ,,Dit is de eerste keer dat ik het in Nederland doe en tevens de eerste keer dat ik het volledig zonder sponsors opzet. Vrij lastig maar tegelijkertijd ook een mooie uitdaging. Ik hoop studenten van bijvoorbeeld het ROC Flevoland te kunnen vinden die tijdens de show aan de slag gaan als visagist of licht- en geluidtechnicus, als een soort van stage. Dat zou heel mooi zijn.''

Na de modeshow hoopt Campbell de collectie te verkopen. ,,Het is zeker een draagbare collectie, het extreme heb ik dit keer achterwege gelaten. Inmiddels staan er een aantal afspraken met winkels in Amsterdam en Antwerpen, dus het is afwachten of ze wat zien in mijn ontwerpen.''

No comments:

Post a Comment

Place a comment: